BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 16, 2011

tanya sama pokok....





"tanya sama pokok
apa sebab goyang
jawab angin yang goncang
terbang burung terbang
patah sayap diduga
seandainya rebah
Kau masih ada"
............................................................................................................

hai peeps!
dalam tak sedar rupanya dah 17 Ramadhan
rupanya,huhuhu semakin ke penghujung
nampaknya..pape pun ada sedih dan juga suka itu
sedih meninggalkan ramadhan,
gembira bila syawal hampir tiba...

busan2 dan terlayan lagu ni
haila seronok jugak
lirik yang meaningfull
tak expert nak mengintrepretasi lagu
tapi yang pasti lagu ni seperti
untuk diri sendiri

'tanya sama pokok,apa sebab goyang'
mungkin bertanya pada diri sendiri
'jawab angin yang goncang'
sendiri punya jawapan itu,tanya pada hati
dan juga akal akan jawapan2 itu
'terbang burung terbang'
bebas mencari dan terus mencari,
usaha sampai ketemu
'patah sayap diduga'
bukan senang mau senang
segalanya ada cabaran dan dugaan,
chaiyok2!
'seandainya rebah,Kau masih ada'
dan jika gagal sekalipun,
ingatlah yang kita masih ada Dia
mengadulah padaNya
insyaAllah pasti ada penyelesaiannya....

Hurm hasil boring2 miss daff
lain orang lain intrepretasinya kan?
sgt suka lagu ni,jatuh cinta bila banyak kali dengar
dan akhirnya daku postkan jua di sini..
saja mau share dikala kebosanan melanda...hik




p/s:i'm love it!


2 orang bagi komen beliau:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

syawal hampir tiba? syawal u kan sentiasa ada..dont wori..hehe..eh i kidding ja k:)

dafFodiLs (",) said...

heheh tu syawal yg len,tu mmg xleh tggl pnya..ahaks!