BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 31, 2011

40posen je,luak ke???

haih hati agak geram jugak
kejadian berlaku:

lokasi : 7e dekat dengan Pustaka Seri Intan
Gong Badak,KT
jam: 4 ptg
mangsa: seorang budak darjah 3/4 cmtu lah

okeh cite dia cmni,
miss daff pegi ke 7e ni lah kan
ada seorang budak kecik nih nak
beli air slurpee tu ha kan
so miss daff dengar budak tu tanya
pekerja 7e tu ha bape inggit air ini dan itu..

Pastu nak dijadikan cite
budak ni amik yang besar dan
masa nak bayar kat kaunter tu
duit tak cukup
terpinga2 budak tu,
miss daff yang kebetulannya
tengah bercakap ngn sorg member ni
terus la tanya kat kaunter 7e tu kenapa
kecoh2..
pastu pekerja tu explain ah duit
budak tu xcukup 4posen untuk bayar harga tu
tapiiii yang kitorang 2-2 tak puas hati adalah
pekerja tu tny budak tu mcm budak tu
wat salah besarrrrrr sangat
"awk dtg dengan siapa?"
"rumah awak kat mana?"
ada lagi 2 3 soklan yang miss daff
xsempat nak dengar..

Lepas dah jadi cam gitu
kitorg tolong bayarkan 1 ringgit utk
4posen yang tak cukup
tu kat kaunter,haihhh
4posen punya hal pun nk kecoh,kalau
ko keluarkan duit ko 4posen kat budak tu
ko xmakan ke hari tu???haih
ataupun
bos ko bayar gaji ko lebih sebab 4posen tuh???
haih xfaham la
cuba ko bayangkan adik ko pegi kedai tu
dan mengalami benda yang sama
dan di'treat' begitu,
apa ko rasa?????
kitorang byr dan trus blah je,puas.....





p/s: sesekali buat amal tak salah kan??


1 orang bagi komen beliau:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

gud my dear..ala sian budak tu..biase la budak2..kan..bukannye 4 ribu or 4 ploh ribu pon..